Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

Η Διαχρονικότητα των Ομηρικών Μύθων

DUFY Raoul ΝΗΕΣ .... στον χρόνο στον χώρο  στο απέραντο γαλάζιο της θάλασσας και  το μπλε του ουρανού

Είναι πολύ σημαντικό, αυτές τις κρίσιμες ώρες, να ρίξουμε μια ματιά στην βίβλο των Ελλήνων, δηλαδή στα ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ και να διδαχτούμε, έστω και την τελευταία στιγμή, από το πνεύμα του Οδυσσέα.
ΔΗΛΑΔΗ: Να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας, να ελέγξουμε την παρόρμηση να έχουμε τις
αισθήσεις μας και τις αντένες μας ΑΝΟΙΧΤΕΣ και να μην παρασυρθούμε από
την οργή και το μένος που μας διακατέχει, ώστε να γίνουμε βορρά, στους σύγχρονους “μνηστήρες”.
Όταν ο Οδυσσέας φτάνει στην Ιθάκη, η μεγίστη επιθυμία του είναι ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ, τον κόσμο που του έκλεψαν.
Παρά την μεγάλη του λαχτάρα, διατηρεί την ανωνυμία του και μεταμορφωμένος σε ζητιάνο από την ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ, πηγαίνει στο παλάτι ώστε να ελέγξει την κατάσταση και να πάρει τις πληροφορίες που θέλει, υπομένοντας καρτερικά τις προσβολές και την χλεύη των μνηστήρων.
ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ, ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΣΤΕΙΡΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ.
Γι αυτό τον λόγο και είναι ο αγαπημένος της Θεάς ΑΘΗΝΑΣ, της Θεάς που αντιπροσωπεύει την ΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΣ, την ΣΟΦΙΑ, την ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ.
Της Θεάς που μελετά τον εχθρό και τον πολεμά με τα ίδια του τα όπλα.
Όταν όμως έρχεται η ώρα, όταν τους έχει στριμώξει όλους άοπλους σε ένα δωμάτιο, όταν φανερώνεται πάνοπλος, ΤΟΤΕ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ.
ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΙΚΤΟ, ΓΙΑΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΙΟΣ ΤΟΥ, που δημιούργησε με τον δικό του ιδρώτα, ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ που οι μνηστήρες καταχράστηκαν και καπηλεύτηκαν μαζί με την φιλοξενία του οίκου του που τιμησε τον ΞΕΝΙΟ ΔΙΑ.
Ο ισχυρότερος αντίπαλός του είναι ο ΑΝΤΙΝΟΟΣ.
Η λέξη μιλά απο μόνη της.
Είναι η ΑΝΤΙ-ΝΟΗΣΗ, είναι αυτό που μας κάνουν ΤΩΡΑ, είναι ο τρόπος με τον οποίο θολώνουν τις καταστάσεις και την πραγματικότητα ώστε ΝΑ ΜΗΝ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥΝ.
Είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την καθυπόταξη και δουλεία του ανθρώπου.
Ο επόμενος είναι ο ΕΥΡΥ-ΜΑΧΟΣ.
Αυτός που μάχεται με κάθε τρόπο, με εύρος, ΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΣΟΝ, ο δεινός και αδίστακτος μαχητής.
Ο ΑΜΦΙ-ΝΟΜΟΣ! Αυτός που διαστρεβλώνει τον ΝΟΜΟ και την τάξη των πραγμάτων, ο επικίνδυνος γιατί είναι ΕΤΣΙ και ΑΛΛΙΩΣ!
Ο ΑΓΕ-ΛΑΟΣ! Αυτός που άγει τον λαό, που τον παρασύρει με την βοήθεια του ΑΝΤΙ-ΝΟΟΥ.
Που τον μετατρέπει σε ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΑΓΕΛΗ!
Κανένα όνομα στα Ομηρικά έπη δεν είναι δοσμένο στην τύχη!
Κρύβουν βαθύτατα νοήματα και στο χέρι μας είναι να τα αποκρυπτογραφήσουμε και να διδαχτούμε, ή καλύτερα να συνετιστούμε.
Οι πρόγονοί μας μιλούν, ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ, μας λένε ΠΩΣ ΝΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ, μας λένε πως να τινάξουμε τον ζυγό.
ΑΡΚΕΙ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ!
Και ο Αντίνοος, ο στόχος της πρώτης φονικής βολής του Οδυσσέα.
Είναι αυτός ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ να πεθάνει πρώτος.
Γι’ αυτό, μακριά από την προπαγάνδα των ΜΜΕ.
Και τον σκοτώνει ρίχνοντας του το βέλος στον ΛΑΙΜΟ, το ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ δηλαδή της επικοινωνίας που την χρησιμοποιεί ενάντια στην νόηση των ανθρώπων!
Η Αθανατη Αρχαια ΕΛΛΑΣ τα ηξερε ΟΛΑ,τα ειπε ΟΛΑ,αλλα ακολουθησε το Δελφικο Ρητο:
“ΑΠΟΛΛΩΝ” ο Αναξ,ου το Μαντειον έστι εν Δελφοις. ουδεν Λεγει,ουδεν Κρυπτει,αλλα ΣΗΜΑΙΝΕΙ”.
Κανένα όνομα στα Ομηρικά έπη δεν είναι δοσμένο στην τύχη!
Γιατί   ....Αρχή Σοφίας ονομάτων επίσκεψις.
Αντισθένης, 445-360 π.Χ., Κυνικός φιλόσοφος

Το Τόξο των Ομηρικών Επών

7 σχόλια:

  1. Το ανωτέρω κείμενο που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο είναι αποσπάσματα από την ομιλία μου που πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη στις 11 Μαρτίου του 2012 στις 10 το πρωί στο Αρχαιολογικό Μουσείο κατά την επίσκεψη του αγήματος του Άρεξ Άναξ του οποίου είμαι μέλος. Ήταν μια εισαγωγή στα Ομηρικά Έπη , την σύγχρονη ερμηνεία τους και πρόσκληση για την ανάδειξη τους στην πόλη.
    Παρόντες ήταν πολλοί " ομηρικοί πολεμιστές και διάφοροι ομηρικοί χαρακτήρες ".
    Κάποιοι καλοί μου φίλοι και φίλες είχαν την ευγενή διάθεση να προωθήσουν περαιτέρω αυτό το μήνυμα των Ομηρικών Επών με τον τρόπο τους .

    Τους ευχαριστώ γι αυτό και η πρόσκληση ισχύει για όλους ακόμη.

    Αστραία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς όμως κάποιοι προτίμησαν να παρουσιάσουν ως δικής τους πρωτότυπης έμπνευσης, αντιγράφοντας και παπαγαλίζοντας χωρίς αιδώ, και χωρίς διάθεση συνεργασίας...αυτά που δεν καταλαβαίνουν.Ζητώντας μάλιστα επίμονα,με απύθμενο θράσος να μνημονεύεται το όνομα τους...ως "πηγή".Τα σχόλια περιττεύουν!!!

      Διαγραφή
  2. Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη
    όλους τους χαρακτήρες των Ομηρικών Επών
    με τα Ονόματά τους θα τους συναντήσεις.....

    Γιατί η ανθρώπινη ζωή είναι μια Οδύσσεια και Ιλιάδα
    συνεχή σε συλλογικό και προσωπικό επίπεδο διαχρονική


    Η Επέλαση των Ομηρικών Επών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνεί και...ο Αχιλλέας ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο μικρός Αντίνοος είχε μια διαφωνία και παρερμηνεία.....
    αλλά ο λαιμός δεν είναι μόνο η ομιλία
    είναι και το κέντρο των αποφάσεων
    στην μεγάλη ερμηνευτική των ΟΝΟΜΑΤΩΝ ομηρολογία

    Homerbook

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εκδήλωση 11 Μαρτίου 2012 ξενάγηση του αγήματος Άρεξ Άναξ και η εισηγητική ομιλία της Αστραία για τα Ομηρικά Έπη, την διαχρονικότητά τους και την σημασία των ονόματων τους τόσο με την εσωτερική τους φιλοσοφία όσο και με την εξωτερική πολιτική τους ερμηνεία 10 πμ

    Μεταξύ των παρευρισκομένων ήταν ο πρόεδρος του αγήματος Σ. Σιδηρόπουλος, ο Δ. Φραγκεδάκης μέλος της διαχειριστικής ομάδας των Ομηρικών Επών , η καταπληκτική ξεναγός Ε. Κοντίδου, η Ε. Σουραβλά, ο Β. Κρανιώτης και άλλοι πολλοί γνωστοί και φίλοι της.

    Καλούνται οι διεκδικητές της συγγραφής ενός κειμένου που κυκλοφόρησε λίγες ημέρες μετά, με την περίληψη αποσπάσματα και την διασκευή της ομιλίας να δηλώσουν τα "πνευματικά τους δικαιώματα".
    Επειδή δεν είχαμε ακόμη τις αφίξεις των «αρθρογράφων»
    αλλά κυκλοφορεί ένα όνομα, αυτό της Ε. Σουραβλά ως «πηγή» ενός του κειμένου με το ανωτέρω θέμα της ομιλίας απευθύνουμε τις κάτωθι ερωτήσεις στην άνω εικονιζόμενη «συγγραφέα»
    1. Πότε έγραψε το άρθρο; Μήπως 2-3 ημέρες μετά;
    2.Τι είπε στην ομιλία της η Αστραία αφού ήταν παρούσα;
    3.Αν ευχαρίστησε ποτέ δημόσια και από το προφίλ της την Αστραία που την συγχάρηκε , χάρη της φιλίας και την ενότητας, για την αναμετάδοση του λόγου. Θεωρώντας την « κορυφή» στην Οδύσσεια και στα Ομηρικά Έπη και παραδεχόμενη ως την «πηγή» της έμπνευσης της;
    4.Και γιατί πάντα το "λησμονούσε" αυτό και δεν το ανέφερε όταν διεκδικούσε με «πάθος τα πνευματικά της δικαιώματα»; Δεν ανέφερε που το άκουσε πότε το άκουσε και για ποιο σκοπό το άκουσε;
    Απλά πράγματα και ξεκάθαρα .
    Και περιμένουμε απλές ξεκάθαρες και ειλικρινείς απαντήσεις.

    Για λόγους ομηρικής ισονομίας απευθύνουμε τις κάτωθι ερωτήσεις για την άνω υποφαινόμενη Αστραία ομιλήτριας για το επίμαχο θέμα:
    1.Πότε είδε το άρθρο και τι έκανε;
    2.Γιατί μέχρι τώρα δεν είχε μιλήσει αφού προφανώς το ήξερε;
    3.Γιατί η ημερομηνία της ανάρτησης της ομιλίας είναι μεταγενέστερη από την ημερομηνίας της ομιλίας και υπάρχει μια μικρή αλλά βασική διαφοροποίηση από το περιληπτικό κείμενο» αφού ο ΚΤΗΣΙΠΠΟΣ είναι τα ΜΜΕ και όχι ο ΑΝΤΙΝΟΟΣ στην ερμηνεία των ονομάτων ;
    4. Το Θεωρεί διασκευή, διαφοροποίηση ή είναι πνευματική ιδιοκτησία άλλου;
    Περιμένουμε απλές και σαφείς απαντήσεις

    Ομηρικά Έπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πάντα οι καθαρές απαντήσεις πρέπει να είναι και σαφείς και ξεκάθαρες στις σωστές ερωτήσεις και στην ώρα τους.
    1.Το είδα αμέσως λίγες ημέρες μετά την ομιλία στο μουσείο με το όνομα της παρευρισκομένης φίλης μου και με εξέπληξε ευχάριστα μπορώ να πω γιατί είχε τόση απήχηση και επίδραση η ομιλία επειδή μέχρι τότε ουδέποτε είχε ασχοληθεί με το θέμα αυτό καθώς πολύ καλά γνωρίζουν οι κοινοί μας φίλοι και γνωστοί. Την συγχάρηκα υποστηρικτικά και Θυμήθηκε να με ευχαριστήσει ως την πηγή του κειμένου σωστό δεοντολογικά.
    2. Το γνώριζα, καθώς γνωρίζω πως κυκλοφορούν άρθρα και κείμενα μου χωρίς την αναφορά, αλλά όπως ο Οδυσσέας και η στρατηγική του, δεν με ενδιέφερε μια στείρα αντιπαράθεση παρά μόνο η επίτευξη του στόχου που είναι η διάδοση της Ομηρικής Ιδέας και Πολιτείας και τους αφήνω να τα κλέβουν όπως ο Καποδίστριας τις πατάτες και να συγγράφουν να γράφουν και ανεβάζουν άρθρα με το θέμα της. Τώρα προβληματίζονται αναλύουν την Πηνελόπη μετά τις χθεσινές αναρτήσεις των Ομηρικών Επών . Πριν δεν είχαν γράψει τίποτα. Καλό είναι αυτό, ενεργοποιούνται ακολουθώντας τα ίχνη τους. Είναι οφθαλμοφανής η μίμηση.
    3.Το ιστολόγιο είναι νεώτερο με σκοπό να συμπεριλάβει παλαιά και νέα άρθρα και ομιλίες μου με νέα διάταξη και ροή ενέργειας. Υπάρχει η διαφοροποίηση αλλά είναι το «βέλος» που έχω κρατήσει για τον Αντίνοο επειδή έχω μελετήσει τον χαρακτήρα του και τις αντιδράσεις του σε μικρές και μεγάλες οκτάβες. Ο Ομηρικός Λόγος διδάσκει πως ο ΑΝΤΙΝΟΟΣ υπερφίαλος είναι πάντα παρών όταν φθάνει ο ΝΟΥΣ στην Ιθάκη.
    4.Τις ομιλίες μου όταν τις κάνω τις μοιράζω μαζί με κάποια άρθρα μου σε όσους τις ζητούν . Αποφεύγω να τις διαβάζω ολόκληρες προτιμώ επιλεκτικά αποσπάσματα και να τις συζητώ διαλεκτικά και μαιευτικά. Δεν θεωρώ ότι ο Αντίνοος είναι τα ΜΜΕ γιατί είναι αρχηγικός μνηστήρας Αυτός δίνει τις εντολές και ο Κτήσιππος υπακούει. Παρ΄όλα αυτά όταν έφθασα στην ερμηνεία του ονόματος του, τον «έκρυψα» πίσω από τον Κτήσιππο . Ο Αντίνοος επειδή δεν διαθέτει κριτική σκέψη δεν το κατάλαβε και το αναδημοσίευσε όπως το άκουσε.
    Το επόμενο άρθρο θα είναι για τον Ευρύμαχο. Να στρωθούν στην μελέτη και να γράψουν ωραία άρθρα Δεν θα διεκδικήσω τα πνευματικά δικαιώματα τους να μην ανησυχούν.
    Ελπίζω να ήμουν σαφής
    Περί πνευματικών δικαιωμάτων

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αν η γνώση δημιουργεί προβλήματα,
η άγνοια αναμφίβολα δεν μπορεί να τα λύσει