Κυριακή, 6 Νοεμβρίου 2016

Η Περικεφαλαία του Αυτόφωτου Αυτόλυκου




                                                  Ιστορίες Ομηρικών Πίλων
 Ο Οδυσσέας έχει φορέσει πολλά κράνη, περικεφαλαίες, πίλους  και καπέλα. Ένα από αυτά, αναφέρεται στην ραψωδία Κ αναλυτικά, μαζί με την χαρακτηριστική ιστορία του και του το δίνει, ο Μηριόνης για προστασία του, όταν εισέρχεται στο στρατόπεδο των Τρώων.
Είναι μια καταπληκτική  ιστορία δύναμης  γνώσης και  φώτισης, η οποία έχει περάσει απαρατήρητη από πολλούς αναγνώστες των Ομηρικών Επών και θα δούμε  τόσο την μεγίστη σημασία της, όσο  και της περικεφαλαίας,  ιδιαίτερα και, τον ρόλο του "καπέλου".
Η οριζόντια ανάγνωση του ομηρικού κειμένου,μας δίνει όλες τις πληροφορίες σε επίπεδο Ερμή που πρέπει να έχουμε για την επαγωγική ανάλυση του, λειτουργώντας πολύ καλά  στο ένα ημισφαίριο του εγκεφάλου, την λογική.
Έτσι, η ομηρική ιστορία μας, λέει πως αυτή η περικεφαλαία, κυνή, είναι δώρο του Αμφιδάμαντος στο Μόλο, πατέρα του Μηριόνη και την είχε δώσει ο Αυτόλυκος παππούς και ανάδοχος του Οδυσσέα. Είναι από δόντια  κάπρου, άσπρα, με εσωτερικό σκούφοαπό μαλλί. Ο Αυτόλυκος την είχε κλέψει από τον Αμύντορα Ορμενίδη. Από που κρατάει η σκούφια του γενεολογικού  του δένδρου δηλαδή.
Η κάθετη ανάγνωση των Ομηρικών στίχων μέσα από την σύνθεση και την αναγωγική σκέψη, μας μιλάει  για  τον αφηρημένο πυρήνα τους, σε επίπεδο Αθηνάς και από την  άλλη πλευρά του εγκεφάλου και της αντιληπτικής  του ικανότητος, τη γνώση τη σιωπηλή, που βρίσκεται μέσα τους.
Ο ΑΥΤΟΛΥΚΟΣ παππούς σημαίνει αυτόφωτος  και  είναι ο  ίδιος, που δίνει το όνομα ΟΔΥΣΣΕΑΣ στον εγγονό. Ο εγγονός φέρει το σημάδι από το κυνήγι του αγριογούρουνου με το οποίο τον αναγνωρίζει η ΕΥΡΥΚΛΕΙΑ .Ένα αγριογούρουνο είχε κυνηγήσει και ο Ηρακλής, τον Ερυμάνθιο Κάπρο. Ο Αυτόλυκος παίρνει το κράνος από τον ΑΜΥΝΤΟΡΑ τον εκδικητή και το χαρίζει στον ΑΜΦΙΔΑΜΑ τον Κυθήριο, που αμφι δέμει, χτίζει ολόγυρα και βασιλεύει. Ο Αμφιδάμας το δίνει στο ΜΟΛΟ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ και ΜΩΛΟΣ είναι ο ΠΟΛΕΜΟΣ. 'Ετσι φθάνει στα χέρια του ΜΗΡΙΟΝΗ
γιου.
 Ο Μηριόνης είναι ιδιαίτερος ομηρικός χαρακτήρας, ικανός πολεμιστής, άριστος τοξότης και φίλος του Ιδομενέα και του Οδυσσέα. Η  χαρακτηριστική του ιδιότητα είναι ο ρυθμός. Πολεμάει σαν να χορεύει και αυτό είναι ένα εντυπωσιακό γεγονός και σημαίνει πως έχει τον ρυθμό και την αρμονία από τα πόδια μέχρι την κορυφή του κεφαλιού, ΑΡΧΕΥΕΙΝ. Εδώ να θυμίσουμε την πράξη των ΝΙΠΤΡΩΝ με την οποία ο  Όμηρος υπογραμμίζει τη σχέση ποδιών και εγκεφαλικής διαύγειας και νοητικής καθαρότητας και τον κυρίαρχο των ποδιών, τον Ποσειδώνα.
Ο ΜΗΡΙΟΝΗΣ είναι ο  ικανός μηρός του πολεμιστή;
Είναι ο ΜΗΡΟΣ του χορευτή Διόνυσου;
Είναι ο  ίδιος ο Ο ΜΗΡΟΣ Ποιητής;
Προσωπική άποψη είναι πως ο Όμηρος έχει κρύψει σε κάθε όνομα και χαρακτήρα προσωπικά και συλλογικά  στοιχεία, τόσο  του εαυτού του, όσο και  της συλλογικής ιστορίας του ανθρώπου.Άρα υπάρχουν στοιχεία του Ομήρου στον Μηριόνη και δίνει την ΠΕΡΙΚΕΦΑΛΑΙΑ στον Οδυσσέα σε ένα διαρκές γίγνεσθαι στο ΕΔΩ και ΤΩΡΑ.
Οι  μεγάλοι δημιουργοί είναι συνεπείς με αυτά που λένε ή γράφουν, γι αυτό και τα έργα τους είναι μεγάλα και διαχρονικά. Κυρίως είναι ΑΥΤΟΦΩΤΟΙ.
Τι σημαίνει αυτό;
Σημαίνει πολύ απλά πως  ένας  άνθρωπος της γνώσης, είναι άνθρωπος της γνώσης, Την κατέχει, την έχει κατακτήσει και δεν την κλέβει, δεν την αντιγράφει,  ούτε την παπαγαλίζει. Αυτό που λέει ή γράφει, το κατανοεί βαθιά, αλλά το εφαρμόζει  κι όλας. Με απλά λόγια,  ένας άνθρωπος της γνώσης είναι αυτό που ΕΙΝΑΙ και όχι απλώς αυτό,   που  ΦΑΙΝΕΤΑΙ.Και  τέτοιος άνθρωπος ήταν και ο Όμηρος.  Είχε το δικό του ΠΙΛΟ, καπέλο και μπορούσε να το δώσει ή να το χαρίσει σε όποιον  ήθελε να το  κερδίσει.
Συνεχίζοντας την ομηρική ανάγνωση βλέπουμε, πως ο Μηριόνης δίνει την περικεφαλαία στον Οδυσσέα για να εισέλθει στο εχθρικό στρατόπεδο των Τρώων. Του Οδυσσέα είναι από αγριογούρουνο και του Διομήδη από ταύρο. Το, ποιοι είναι οι ΤΡΩΕΣ, σε άλλο άρθρο έχω αναφερθεί. Στο παρόν, θα εστιαστώ στο θέμα του κράνους.
Κράνος και περικεφαλαία φορούσαν και φορούν οι πολεμιστές για τις ανάγκες του πολέμου και καπέλο στην καθημερινή ζωή, οι άνθρωποι περασμένης εποχής, ως ανάμνηση του γεγονότος αυτού και για την προστασία του κεφαλιού.Πολλές φορές στα Ομηρικά Έπη χρησιμεύει και για την κλήρωση και της λάχεσης, τον  λαχνό.
Από τι να προστατευτεί το κεφάλι;
Ποιος είναι ο κυβερνήτης του κεφαλιού;
Και πως ανεβαίνει   η ενέργεια από τα πόδια και πέλματα στην κορυφή;

Είναι ΓΝΩΣΕΙΣ που ο Οδυσσέας  πρέπει να ξέρει μπαίνοντας στους Τρώες, όπως και  τα 12  ενεργειακά κέντρα (τσάκρας) του ανθρωπίνου σώματος  από τα  πόδια στην κορυφή.
Η τέχνη  του κυνηγού, η ΙΛΙΑΣ, στην οποία ο Οδυσσέας έχει εξασκηθεί,  απαιτεί  και την γνώση της ομάδος  αίματος για τη σωστή του πολεμιστή, διατροφή. Συνήθως οι ΚΥΝΗΓΟΙ έχουν ομάδα αίματος Ο και έχουν ανάμνηση και ΜΝΗΜΗ από την παλαιά  εποχή.
Καθώς οι δύο πολεμιστές, ο Οδυσσέας με τον Διομήδη, ξεκινούν, ένας ερωδιός που στέλνει η  Αθηνά ακούγεται στη νύκτα την βαθιά. Ο Οδυσσέας χάρηκε, γιατί κατάλαβε τι του λέει η Αθηνά και πως δια μέσου του Ομήρου Ποιητή ελεύθερα του μιλά για όλα αυτά,  που ήταν κρυμμένα, τον καιρό της ΓΝΩΣΗΣ  κάτω από το Φως του Ήλιου Απόλλωνα και τώρα, του τα εξηγεί, ΦΑΝΕΡΑ.
 Για να φορά το κράνος, την κυνός περικεφαλαία, και το καπέλο του, σωστά.
Εν παντί καιρώ....

Αστραία


τήν ῥά ποτ' ἐξ Ἐλεῶνος Ἀμύντορος Ὀρμενίδαο
ἐξέλετ' Αὐτόλυκος πυκινὸν δόμον ἀντιτορήσας,
Σκάνδειαν δ' ἄρα δῶκε Κυθηρίῳ Ἀμφιδάμαντι·
Ἀμφιδάμας δὲ Μόλῳ δῶκε ξεινήϊον εἶναι,
αὐτὰρ ὃ Μηριόνῃ δῶκεν ᾧ παιδὶ φορῆναι·    270
δὴ τότ' Ὀδυσσῆος πύκασεν κάρη ἀμφιτεθεῖσα.

Τὼ δ' ἐπεὶ οὖν ὅπλοισιν ἔνι δεινοῖσιν ἐδύτην,
βάν ῥ' ἰέναι, λιπέτην δὲ κατ' αὐτόθι πάντας ἀρίστους.
τοῖσι δὲ δεξιὸν ἧκεν ἐρωδιὸν ἐγγὺς ὁδοῖο
Παλλὰς Ἀθηναίη· τοὶ δ' οὐκ ἴδον ὀφθαλμοῖσι
νύκτα δι' ὀρφναίην, ἀλλὰ κλάγξαντος ἄκουσαν.

χαῖρε δὲ τῷ ὄρνιθ' Ὀδυσεύς, ἠρᾶτο δ' Ἀθήνῃ·
κλῦθί μευ αἰγιόχοιο Διὸς τέκος, ἥ τέ μοι αἰεὶ
ἐν πάντεσσι πόνοισι παρίστασαι, οὐδέ σε λήθω
κινύμενος· νῦν αὖτε μάλιστά με φῖλαι Ἀθήνη,    280
δὸς δὲ πάλιν ἐπὶ νῆας ἐϋκλεῖας ἀφικέσθαι
ῥέξαντας μέγα ἔργον, ὅ κε Τρώεσσι μελήσῃ.

06 11 2016

Από που κρατά, από που είναι  η περικεφαλαία σου;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αν η γνώση δημιουργεί προβλήματα,
η άγνοια αναμφίβολα δεν μπορεί να τα λύσει